Novinky Odkazníka:

- Timeglider 22.12.
- eTesty Autoškola 25.11.
- Digital Is 18.11.
- Beewiser 10.11.
- Pixton 29.10.
- ACES 21.10.
- iKnowthat 13.10.
- Gl.am 06.10.
- ThoughtAudio 22.09.
- Moderní dějiny 15.09.
- Fuel the Brain 08.09.
- Příručka 1.pomoci 01.09.
- Sculptris 30.06.
- ScienceSymphony 24.06.
- nuTsie 17.06.
- TED 10.06.
- SchoolTube 03.06.
- Claroline 27.05.
- WordChamp 19.05.
- EdHeads 13.05.
- ePearl 05.05.
- Kurikulum G 29.04.
- Kids' Vid 22.04.
- Den země - 22.4. 19.04.
- Flat Classroom 07.04.
- dotSUB 31.03.
- NASA eClips 24.03.
- Matika Polopatě 17.03.
- Visionmapper 10.03.
- Netd@ys Austria 04.03.
- Evoke 24.02.


O Spomocníkovi

©
UK Praha
Pedagogická fakulta
KITTV
spomoc(et)it.pedf.cuni.cz

Dotace z projektu JPD

ISTE a její standardy technologických dovedností studentů

Publikováno : 21.09.1998
Autor : Helena Hlaváčková

 

Společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education - ISTE) zveřejnila národní standardy, podle kterých mohou učitelé měřit technologické dovednosti studentů. Směrnice zahrnují seznam dovedností, které by studenti měli ovládat po ukončení 2, 5, 8 a 12 třídy.

Příklady směrnic:

  • Po ukončení 2 třídy by žáci měli být schopni používat vstupní i výstupní zařízení počítače tak, aby mohli s informačními technologiemi pracovat a vytvořili si k nim kladný vztah.
  • Po ukončení 5 třídy by žáci měli být schopni používat technologie v běžném životě a rozumět výhodám z toho plynoucích, stejně jako používat technologie k řešení problémů, vlastnímu vzdělávání a k využívání rozšířených výukových aktivit.
  • Po ukončení 8 třídy by žáci měli být schopni odstraňovat běžné poruchy hardwaru a softwaru a používat telekomunikaci ke spolupráci s ostatními žáky, experty apod. na distanční úrovni, aby si mohli doplňovat informace související s jejich učební látkou.
  • Po ukončení 12 třídy by studenti měli být schopni analyzovat klady a zápory uplatnění technologií na pracovišti i ve společnosti, stejně jako využívat technologické prostředky a zdroje pro správu financí, pracovních programů a personálně-profesionálních vztahů.
Tyto směrnice jsou součástí Projektu standardů národních vzdělávacích technologií, podporovaných společností ISTE a dalšími 12 partnerskými společnostmi, které se zabývají rozvojem vzdělávacích technologických standardů zajišťujících efektivní výukové prostředí pro studenty všech národů.

Iste: Mezinárodní společnost pro technologie ve vzdělávání (International Society for Technology in Education) je největší nezisková organizace na poli vzdělávacích technologií. Její hlavní náplní je pomoci učitelům základních a středních škol a jejich administrativním pracovníkům sdílet efektivní metody pro zkvalitnění učení studentů pomocí nových technologií. Tyto standardy byly akreditovány společností NCATE (National Council for Acreditation of Teacher Education). (pozn. autora překladu)

zdroj: http://www.iste.org/


Klíčová slova : USA, ISTE, standardy, učitelé, technologie